Wat pho.

Kulturel miraslariyla insani her daim sasirtmayi basaran Bangkok,ta, neredeyse adim basi tapinaklara, sunaklara rastlamak mumkun sayin seyirciler. ultra teknolojik skytrainler ve tapinaklari ayni cerceve icinde dusunmek biraz garip olsa da bu acaip insanlar bi sekilde dogu ile batiyi ayni potada eritmeyi basarmislar. Evet ayni Burcin Orhon gibi.
Bu bahsi gecen tapinaklar icinde de biri var ki, digerleri adini duyunca bi adim geri cekiliorlar.
Evet, Tayland’in ilk tapinagi unvanini kuruldugu gunden beri hic kimselere kaptirmayan Wat Pho’dan bahsediyoruz sayin seyirciler. Dev boyutlardaki som altindan “Yatan Buda”ya ev sahipligi yapan bu dantel gibi islenmis tapinakta insanin ister istemez ici husu ile doluyor, isi gucu birakip buralarda budist olasi geliyor.Tapinagimiza donecek olursak, asil adi Wat Phra Chetuphon Vimolmangklararm Rajwaramahaviharn olan Wat Pho, icinde 394 adet klasik buda heykeli barindirmakta, yani adim basi Buda heykeli gormek mumkun. dahasi bu yapida masaj ve el fali egitimi de verilmekte. hatta ve hatta dunyaca unlu thai masajinin ortaya ciktigi yer de burasi. kral 1. rama, 'herkens ogrensin bu masaj meselesini' deyip, tapinagin duvarlarina vucuttaki hassa bolgelerin bilgilerinin yer aldigi cizimler astirmis. yani duvara yeteri kadar bakarak masaj ustasi olmak mumkun. el fali demisken de, hazir yerini bulmusken baktirdik tabii elimize. Tahmin edersiniz ki baktirmadan once “fala inanmam ben, yalan dolandir bunlar” havasindaydim, ama falin daha ikinci dakikasinda yedigim 4 golle kendimi birakmanin en dogrusu olacagina karar verdim. Simdi neler dedigini soylemiycem tabii ama bittiginde adama sarilmamak icin zor tuttum kendimi sayin seyirciler. O kadar basariliydi yani.
Falin pesinden, cuzi bir ucret karsiliginda bizi gezdiren rehberimiz, “cok sanslisin, kesislerin torenine rast geldin” dedi(yani neymis, her yere gec kalmak bazen boyle ise de yariomus). Neyse efendim, ayakkabilarimizi cikarip buyuk baska bi yapinin icine girdik sessizce, icerde yaklasik 100 kesis mirildanarak ayinlerini gerceklestirmekteydi. Insanin icine isleyen bu mekanda yaklasik 10 dakika boyunca oturup kesisleri izledikten sonra, “kolay gelsin abiler” diyerek cikip, gezimizi de bu sekilde noktalamis olduk.Evet, kral 1. Rama’nin baskenti bangkok’a aldirdiktan sonra yaptirdigi bu muhtesem tapinakla ilgili soyleyeceklerimiz simdilik bunlar. Baska bir tapinakta tekrar bulusuncaya kadar Buda sizinle olsun.

No comments: