Ozel dosya: Beng Mealea

Son gunumuzde, yuzen koyden sonra tuk tuk soforumun israrlariyla gittigimiz bu tapinak da bambaska bi olaydi. Sehirden 80 km uzakliktaki Indiana jones temali bu tapinakta diger muze temali tapinaklardan farkli olarak cokmus gecitlerin arasindan binbir alengirle gecerek yol aliyor, yuksek yuksek taslara tirmaniyorsunuz. Yani bir adrenalin pompasi desem yeridir.
Yaklasik 2 saat suren harika yolculuk ve bu yolculukta gorulen fena halde khmer seyler de cabasi.

Mesela bu garip yiyecek. Bambumsu biseyin icinde aldiginiz bu seyin ustu tutun gibi bi tabakayla kapli. Bu tutunumsu olayi cikarip bambunun geri kalanini muz gibi soymak suretiyle actiginizda icinden pilav cikiyor sayin seyirciler. Uzakdogunun aslan Max’i resmen, bambustik.
Ama tadi da kivami da cok guzel.

Baska bi olay da, onunuzde rendelenen buzla yapilan bu tatli. Hatta yapilisi da var elimizde. Simdi bununla ilgili VTR’mizi izliyoruz.

Neyse, tapinagimiza donecek olursak her yerin agaclar tarafindan kaplanmis oldugu bu garip mekanda geceleri her turlu tehlikeli canli, mesela kobra yilanlari, cirit atmakta, tehlike sacmaktaymis. Ha inanilir mi? neden inanilmasin, kambocya burasi. Komodo ejderinin ana vatani. Her sey olabilir. Zaten yikintilar ideal ev bunlara.mesela bakin, zehirli, canavar bi orumcek.

Bu arada ek not olarak, bu essiz tapinagi gezmek icin tum bu yikintilarin arasindan gecmek zorunda kalisimizin sebebi sandiginiz gibi zaman degil sayin seyiciler…
Ne peki?
Amerika dediginizi duyar gibi oluyorum ama o da degil, Pol Pot rejimi sirasinda dallamaca her yere serpilmis mayinlarin patlamasi sonucunda yikilmis tum tapinak.
Buradan Pol Pot’a da selamimizi iletiyoruz yani.

8 comments:

Pilav Kıvanç said...

odun içinden pilav mı yenirmiş lan? kimin icadı lan bu?

Pirinç Kıvanç said...

Linkimi unutmuşum...

maturin said...

sevgili pilav kivanc, bey,
oncelikle gururumu sozlerime sigdiramiyorum son zamanlarda aldigimiz bu celebrity hitleri yuzunden.

ve akabinde de onlar odun degil, bamboo diye hatirlatmak istiyorum. bambu bile diil yani.

risotto kıvanç said...

sevgili maturin,bey..
madem boyle bir haber yaptınız sunu adam akıllı acıklayın..bu pilavlar bamboo icinde mi? biri yerleştirip oyle mi kaynatıyorlar bamboo'yu? nasıl sıgdırıyorlar tencereye? bunun suyunun cekmesi var falan yani. zor biraz yani aklım almıyor..bir de aslan max benzetmenizi anlamadım. nasıl yani? aslan max dondurma, pilav sıcak yenir? nasıl? bu soruların cevabını bekliyorum sayın maturin bey..

maturin said...

su sekilde;

bu pilavlar haslandiktan sonra bamboo'lara tikilip agizlari kapaniyor. pesinden de orada sizin goremediginiz ancak benim yerinde tetkik ettigim 2,5 metrelik bir borunun icine konuluyor. altinda devamli ates yanan bu boru, icindeki bamboo'larla cevirilmek suretiyle pilavimizi hazir hale getiriyor.
dogru kivama ulasan bamboo'lar disari cikarilip sogutularak sunuma hazir hale geliyorlar.
yani buz gibi olmasa da soguk yeniyor bu meret.

bu sekilde.

pilav said...

cok tesekkur ediyorum.. bundan sonra bu tarz sorulara yer vermemek için daha ayrıntılı yazmanızı rica ediyorum haberlerinizi...
saygılarımla...

the real kıvanç said...

kim bu pirinç ve risotto kıvançlar onu merak ederim ben de.
Majere olan olmadiginindan eminim.
Kimdir kimdir?

Mika said...

kesin dinozor taşşağından yapıyorlardır onu, biz de "oooh veri delişız" diye bumbar dolmalarını, kokoreçleri lüpleten ingilizler gibi mes-ud oluyoruz, ta ki "may firend, dis is enımıl baarsak" diyene kadar.


sonra gelsin vomit catchers 3